Thursday, December 24, 2009

jangan hakimi aku...

aku bisa mendengar..bisa melihat..bisa berfikir...bisa meneliti..bisa menilai..aku ini manusia biasa..hidup aku sederhana..hidup aku berdikari..hidup aku degil..hidup aku bukan branded..hidup aku syukur..hidup aku pinjaman...kenapa aku dihakimi berlagak...ego...jahat??
berlagak...kata pada ku..bila..dimana..sama siapa...aku hidup senang kerna orang tua ku...kerna aku juga menumpang...hidup ku tidak kaya..tapi orang tua ku....pembahagian harta saja sudah nyata aku tidak tersenarai kerna aku tidak mahu..kerna orang tua ku tahu aku ini hidup berdikari..kerna aku tidak gila harta.....~!! masih saja aku dihakimi berlagak....?? ego kah aku..apabila tidak menyatakan apa yang tersimpan...aku cuma mahu tidak menyusahkan..cuma tidak mahu kecewa..tidak mahu terluka....masih saja aku dihakimi egois ??? jahat...barangkali aku jahat...tapi nyatakan pada ku sama siapa aku berbuat jahat..atau aku kah yang dijahati...seingat ku..aku bantu yang memerlukan..aku kongsi apa yang aku ada pada siapa-siapa yang memerlukan..aku menjaga hati semua orang sampai aku yang harus tabah...ku akui aku jahat pada diri ku sendiri..pada badan ku meneguk air longkang itu..ku hembus keluar asap-asap racun seperti aku kilang....masih kah aku dihakimi jahat..?? ku kutip kata-kata itu sebagai pendorong agar aku tidak ke arah itu..adakah aku harus berdiam diri kerna hanya Dia yang maha mengetahui..atau adakah kedua-duanya sekali....~!!

No comments: