Friday, December 25, 2009

bukU..??dia bagi aku buku...parT 2

buku itu aku habis baca.
buku itu dari tajuk mcm cerita jiwang2...
buku itu punya jalan cerita menarik
buku itu pemberi semangat untuk aku....
"hidup ini bukan sekadar mengejar cinta pada sang adam..tapi hidup ini lebih dari itu"
tapi hakikat nya...realitinya hidup bukan semudah yang ada dalam buku itu...
usaha..tanggungjawab..kerja keras...keinginan..harus seiring jika ingin berjaya....
hanya diri sendiri yang mampu merungkai setiap butir-butir impian yang ingin dikecapi...
jangan memasang impian yg setinggi langit..jika impian setinggi bukit pun tidak mampu di daki...
bermula dari bawah...pasang impian yang mampu di laksanakan....jangan nanti kata-kata saja lebih dari tindakan......
impian aku..??? hahahah.......life student.....impian aku keciL...bukan sekadar hanya menghabiskan pembelajaran..mengenggam segulung kertas yang disimpuL rapi..tapi aku mahu mengenggam segUlung kertas yang disimpuL rapi dengan kejayaan yang bukan orang lain banggakan tapi untuk kepuasaan ku....~!!

No comments: