Saturday, December 26, 2009

aku rindu dia..kakak JULIE


masa sudah hampir 14 tahun....tapi rindu aku pada nya tetap ada...ingatan padanya tidak pernah luput...kasih sayang...belaian yang diberikan..masih hangat...ku ingati nya..wajah nya....pelukan nya...ketika mammY mengambil nya sebagai pekerja aku masih babY...dari kakak ku yang sulung sehingga adik ku yang keciL..dia menjaga kami sewaktu mammY n papa keluar bekerja mencari nafkah....dia baik...sayang..hormat...tahu mengenang budi....lucu rasa nya ketika dia memanggiL mammy n papa "mam n sir"...mammY n papa hanya tersenyum....mammY ajar dia berbahasa melayu..sehingga dia fasih bertutur dan menulis walaupun kadangkala dia tersalah ejaan...setiap kali krismas..mammy akan menghantar nya pulang ke kampung...dan sewaktu ketiadaan nya...aku lah orang yang paling sedih..kerna bersama dia lah aku tiap-tiap malam tidur...ketika ku di marahi mammY dia lah orang yang akan memujuk ku...mengikat rambut ku ketika ku ke sekolah...aku lah juga orang yang paling sedih ketika dia pulang ke tanah air nya tanpa kembali lagi ke malaysia...tiap-tiap bulan mammY akan mengirim kan wang padanya beserta surat ku....dia akan membalas tiap-tiap surat ku...tapi....jarak dan masa telah memisahkan kan kami...kami terputus hubungan..kali terakhir mummy mengirim kad krismas 8 tahun yang lalu..hampa kad tersebut dikembali kan kepada kami...menghubungi nya juga tidak dapat...ku ingati kata-kata terakhir nya..."kakak akan pulang ke malaysia kalau ten mahu kahwin sudah"...kakak entah bila aku akan berkahwin...dan entah bila aku akan dapat bertemu kakak...philipines sebuah negara yang sungguh terdesak...apa pun yang terjadi aku akan sampai juga ke negara mu kak...untuk mencari mu....~!!!

No comments: