Thursday, December 24, 2009

dosa-dosa

cahaya itu pergi tanpa ada ucapan...gelap itu datang tanpa ada yang mengundang...halal itu aku ingati..haram itu aku lupakan...pahala itu aku buang..dan dosa itu aku kutip....bukan membuka pekung di dada...bukan menconteng arang ke muka siapa-siapa...bukan untuk mengejar bangga diri..bukan untuk di simpati..hanya untuk melepaskan yang terbuku di sanubari...bukan tidak percaya...bukan tidak berkata..hanya kerna takut orang disekeliling muak dgn kisah hidup ku...~!! dosa itu aku buat..dosa itu aku tanggung...yang nyata haram ku teguk..yang nyata tidak berfaedah ku lakukan...aku bukan tidak tahu apa-apa....setiap apa yang mengalir dari tubuh ku sudah tercemar...dulu darah+air..sekarang darah+air+air setan....adakah itu yang ku mahukan...bila akal dan fikiran sudah di buang jauh maka sama lah aku seperti binatang...binatang saja tahu mengucap syukur...binatang saja tahu menyembah yang maha kuasa....atau lebih kah aku dari binatang atau aku telah lebih kepada setan....buta hati ku..buta mata ku...buta jiwa ku...dalam segenap kekuasaan-Nya..pencarian itu bagai terhenti..aku mengharapkan ada jiwa-jiwa yang bersih menarik ku keluar dari api-api kejahilan...~!!!!

No comments: