Saturday, January 2, 2010

”*°•.new year..new liFe..new hopE•°*”

it's new year
bukan sekadar...
konsert
bbQ
ucapan
dan maksiat
itu kah dia new year..?

seorang sahabaT..[call aku]....

si POLAN : wei..ko x p mana2 kah new year..??

AKU : mau p mana..??duk uma jew lah..duk hosteL

si POLAN : ko nie x sosial lah...jom lepak dataran...bb kah...kuar kau.. jumpa kita..

AKU : x mau lah..malas bha..g pown aku ada pLan uda ngan budak hostel...
[ aku x sosial..??lantak lah....duit aku..hidup aku...aku yg tentukan....]

si POLAN : ish..apa barang duduk uma...sombong bha ko nie..???
bha k lah ku mO enjoy nie...dada

AKU : bha biar lah..tahun baru bukan itu jak kita mau buat....banyak g ble d buat bha....
[seingat ku bila tahun baru nie lah time ku 1 family bekumpul...dan itu paling bermakna wat aku..tapi bersendirian bersama teman-teman...lalu aku bergembira bersama mereka...]

mungkin bagi yang membaca cerita ini...memberi kan persepektif...aku budak NERD...tapi..kalian sendiri lihat...tepat jam 8.00pm pada setiap tarikh 1 januari....berita akan memaparkan...MAKSIAT DI TAHUN BARU...PERGADUHAN TAHUN BARU....MINUM DI TAHUN BARU...dan etc....itu kah nama nya tahun baru..?? aku ini jahiL..aku ini bukan alim ulama...tapi aku punya suara hati..suara individu...yang dalam perlembagaan saja menyatakan "kebebasaan bersuara"...so lantak aku lah....x puas hati..buat blog sendiri...ada ku kesah.....~!!...kenapa tidak di tahun baru di adakan solat hajat.. beramai2 di dataran...kata negara islam...~>???tapi kesyukuran di tahun baru langsung tidak di kira.....kalau iklan tentang konsert di ulang tayang sampai jenuh melihat nya...tapi tidak ada pula iklan tentang...solat hajat beramai-ramai semua umat islam dijemput hadir...~!!!seperti aku katakan aku ini manusia tidak sempurna....buta agama....tapi aku bisa berfikir...sampai bila sambutan ini akan beransur pulih menjadi sebuah smabutan yang bisa kita nyatakan 1 malaysia...~~!!!!!

No comments: