Sunday, December 9, 2012

CERITA AKU 2

Lokasi: LYL hostel-tumpang uma jue..hoho!
Music: Drama Band- cerita kita, bunyi hujan,bunyi kipas...~

Ini sambungan utk "CERITA AKU"... cuba remind balik kisah mula2 pernghijrahan aku.. bukan senang utk kita membuang jauh ego tapi kerna aku sedar aku x kan mampu utk berubah,utk memulakan kisah aku sebagai Hamba yg benar2 Hamba maka ku buang jauh ego itu..malah jujur aku kata bila kesedaraan itu timbul aku langsung x terpikir tentang ego.. entah kenapa.. hanya Allah yg tahu betapa aku bersyukur.. aku d temukan dgn insan2 dan sahabat2 yg mendorong ku mengingat kan aku tentang betapa indah nya Islam. kalau cerita lepas aku mention 2 org sahabat yg mula2 tahu kisah ini.. aku cerita kan lagi sahabat2 yg membantu aku..~

***********************************************************************************

1) HAIZAH ROSES 

sahabat yg selalu kena marah dgn aku bila dia ada masalah sebab dia panik cemas xberani handle.. pernah ku katakan padanya," chak susah senang kita sama2, cuma kita be2 jak d kl nie"... buktinya even kami jauh..jarang jumpa..tapi still calling2 texting2 each other...~ syg dia mcm ahli kuarga sndri..begitu jgk dia...kisah duka kami masing2 tahu... suatu hari ku call, aku nanges..~ ku ceritakan padanya, begitu dia gembira teruja..~! sahabat mana yg tdk gembira dgn perubahan sahabat nya jikalau utk kebaikan...~! banyak kata2 nasihat nya... tapi paling aku ingt haha dia bagi aku masa2 solat..~ itu sngt penting bagi aku.. setiap hari dia text tnya sdh solat..? paling penting dia taw, aku bkn suka2 or main2 dlm perubahan ini! :D thanks chak...~

2)RYNA ASRYNA

my housemate, almost 2 years kenal dia since kami sama2 further study.. satu mlm if im not mistake 29.10.2012... kami cerita2 d dapur, then terbuka cerita tue sebab aku pinjam telekung dia and tanya klu2 ada buku panduan solat lain (even aku pnya sndri ada tp nak gak compare dgn org lain saja mau tgk).. dia mcm x dew reaksi tp aku taw dlm hati dia sngt bersyukur.. dia ckp klu ada apa2 tnya jew..and pasal buku tue dia tgk dulu klu ada... mlm tue dia kuar.. pagi 30.12.2012 (since aku tdo uma kak norraya so pagi tue aku blk uma nak jogging)...aku tgk atas meja ada bungkusan, tulisan atas ada nama aku...even aku x buka tp aku taw apa isi dlm.. aku tekejut dan nanges time tue jgk...syg mau pakai tp aku rasa klu x pakai lagi mcm x hargai pemberian org...aku nak pulangkan,d situ ada jgk tulis sila gunakan dgn sebaik mungkin... sahabat ini beri aku telekung,buku panduan solat,dan sejadah kecil.... aku hargai pemberian ini..akan ku jaga sebaik mungkin..~ paling best kami jemaah sama2.~ maghrib tue jemaah pertama kami..aku x tahan sngt mengalir airmata..~begitu jgk dia.. terima kasih beb~ sayang kamu! :D




No comments: